غذای کم نمک برای حفظ سلامت قلب و پیشگیری از فشارخون مفید نیست.
به گزارش پایگاه اینترنتی ، healthscout.comکم خوردن نمک احتمال مرگ به دنبال بیماریهای قلبی را افزایش میدهد.
این یافته که در نشست انجمن متخصین قلب در واشنگتن مطرح شد توصیه محدودیت مصرف نمک را در رژیم غذایی تا ۲۴۰۰میلیگرم (حدود یک قاشق چایخوری) در روز زیر سوال برد.
دکتر hillel w.cohenاستادیار همه گیرشناسی و بهداشت عمومی از دانشکده پزشکی آلبرت اینشتین در نیویورک میگوید : نتایچ این تحقیق با دانستنیهای پیشین ما راجع به تاثیر نمک سازگاری ندارد. محققان این طرح از کسانی که مصرف نمک را برای سلامت قلب مضر میدانند خواستهاند اطلاعات خود را مجددا مرور کنند.
در این مطالعه اطلاعات به دست آمده از ۷۲۷۸زن و مرد شرکتکننده بررسی شد. پیگیری ۱۳ساله این افراد نشان داد خوردن کمتر از ۲۴۰۰ میلیگرم نمک در روز تا ۵۰درصد خطر بیماریهای قلبی را افزایش میدهد.
با کاهش مصرف نمک مرگ و میر افزایش پیدا میکند. به ازای هر ۱۰۰۰میلیگرم کاهش مصرف نمک خطر مرگ و میر ناشی از بیماریهای قلبی عروقی یک درصد افزایش مییابد.
مصرف روزانه کمتر از ۲۴۰۰میلیگرم نمک روزانه باعث افزایش مرگ و میر نه تنها در بیماران مبتلا به بیماریهای قلبی عروقی میشود بلکه مرگ و میر را به هر دلیلی افزایش میدهد.
الزاما میزان نمک لازم برای یک نفر مشابه دیگری نیست. نیاز افراد به نمک از فردی به فرد دیگر متفاوت است. بر اساس این تحقیق بعضی افراد نمیتوانند مقادیر زیاد نمک را تحمل کنند. در حالی که بدن بعضی با مصرف نمک زیاد سازگار است. اگر کلیه سالمی داشته باشید مصرف نمک به میزان مصرف معمول روزانه نمیتواند اختلالی در بدن ایجاد کند.
نتایج این مطالعه حاکی از پیشرفت چشمگیر داروهای کنترلکننده فشار خون است. داروهای کنترلکننده فشار خون امروزه به راحتی میتوانند تاثیر مصرف زیاد نمک را بر قلب و عروق برطرف کنند. بنابراین امروزه میتوان نمک خورد و فشار خون را با داروها کنترل کرد. با وجود این هنوز توصیه میشود مراقب میزان نمک مصرفی روزانه خود باشید.
به نقل از ایرنا